Med iPad i timen

Med iPad i timen
Fokus på læring med aktivitet

fredag 5. juni 2015

Det blir fort mye papir under eksamen for sensor!

Ordinær eksamen med papir til venstre -  eksamen med mindre utskrift til høyre


Igår var jeg sensor ved en annen videregående skole i Vestfold. Det ble gjennomført tverrfaglig eksamen i vg2 salg, service og sikkerhet. Vi hadde tilsvarende eksamen på mandag og tirsdag denne uken ved Gjennestad videregående skole http://ipadthem.blogspot.no/2015/06/tverrfaglig-eksamen-med-ipad-som-verkty.html (som jeg skrev om på tirsdag.)

Igår var jeg ekstern sensor for 11 elever som var oppe i tverrfaglig eksamen. Skolen jeg var sensor på hadde utskrift av presentasjoner til elevene når jeg kom, og utskrift av skriftlig prøve kom etterhvert. Som sensor ble jeg godt ivaretatt. Akkurat nå sitter jeg med en bunke papirer etter eksamen torsdag. Du verden så mye papir det fort blir ved sensurering! Ser nå at det er mye som skal makuleres. Tirsdag hadde vi kun utskrift av eksamenspapirene. Se bilde på toppen, det ble påfallende når jeg ryddet i papirer idag, hvor mye vi har utskrift av torsdag i forhold til tirsdag.

Tirsdag ble presentasjon (keynote) og innlevering av skriftlig del (pages og numbers) levert i Showbie, kun digitalt, for eksaminator og ekstern sensor. Vi sparte noe papir, og tid ved både utskrift og makulering. 


7 kommentarer:

  1. Hei
    blir litt glad når jeg ser en blogg om Ipad i videregående som er nesten helt ny (juni 2015).
    Bruker dere Ipad også i år? Jeg driver å tar videreutdanning innen IKT og bruker Ipad i egen undervisning.

    SvarSlett
  2. Hei Gunn Iren! Ja, vi bruker fortsatt iPad som hovedverktøy! Vi har "kastet ut" digitale tavler (ifjor) og bruker nå iPad, AppleTV og projektor i klasserommet. Jeg liker godt at vi kan variere undervisningen ved bruk av iPad! Lykke til med studier og bruk av iPad i egen undervisning!

    SvarSlett
  3. Hei. Så bra at dere fortsatt bruker Ipad. På skolen min er vi bare noen få yrkesfagklasser av mange som bruker Ipad. Jeg stortrives med mitt lille Ipad og AppleTv i undervisningen. I mitt studie skal jeg være utplassert i noen dager utenfor min egen skole. Tror du det er muligheter for å være litt hos dere?

    SvarSlett
  4. Når er det du skal utplasseres? Jeg tar gjerne imot besøk! Velkommen!

    SvarSlett
  5. Så hyggelig - tusen takk. Jeg skal være 10 dager på høstsemesteret og 10 dager på vårsemesteret. Dette er fryktelig mye tid. Jeg får godkjent 2 dager på Brettboka-konferansen.
    Får jeg være 2-3-4 dager eller hva som måtte trengs for å se hvordan dere bruker Ipad og IKT i undervisningen hadde vært kjempeflott. Studiet jeg tar heter: Anvendelse av ny teknologi i læringsarbeidet (HIOA). Kompetanseheving av yrkesfaglærere.

    SvarSlett
  6. Hei! Jeg er også student på HIOA i år - på fredager! Send meg gjerne mail (borghild@gjennestad.no) og foreslå noen dager du kan tenke deg å komme på besøk, så ser vi om det passer. (Jeg har undervisning på mandag, onsdag og torsdag.) Gøy om vi får til erfaringsutveksling!

    SvarSlett
  7. Jeg tar kontakt med deg og skolen i morgen så kan vi avtale mer da. Blir det ikke for mye på bloggen her.

    SvarSlett