Med iPad i timen

Med iPad i timen
Fokus på læring med variasjon og aktivitet

mandag 6. oktober 2014

Samskriving på padlet.com i timen

Denne høsten er det mange spennende tilbud til lærere som er nysgjerrige på IKT og læring i form av mange ulike MOOCer (Massiv Online Open Courses). NTNU har Smartlæring på 7,5 studiepoeng, og bygger på boken Smart Læring av Arne Krokan. Høgskolen i Østfold har 10 moduler på tilsammen 15 studiepoeng, iktMOOC. Høgskolen i Trøndelag startet nå 1. oktober en iktMOOC på 15 studiepoeng og 15 moduler. Alle 3 er bygd opp forskjellig! Jeg er så nysgjerrig at jeg følger alle 3, og opplever spennende dager med mange gode innspill som virker inn på undervisning og skoledag!

Jeg har benyttet samskrivingsdokumenter som google docs tidligere (i mange år), men jeg har ikke benyttet padlet.com. Det fikk jeg tips om på MOOC.

Idag har jeg testet ut padlet.com i forbindelse med start av nytt tema i sikkerhet, manuelt vakthold. Elevene fikk være med å skrive mellom 2-4 punkter om hva vakthold kan være. Det ble en god start på nytt tema. Padlet.com har svært lavt brukergrensesnitt. Jeg logget meg inn på nettstedet på padlet.com, og delte deretter siden med elevene i klassen via mail. Elevene trykket på link og var da inne på padlet.com og min oppslagstavle. Enklere kan det ikke bli?

Dette er et verktøy som er greit å variere med i timen, jeg kommer til å benytte dette mer!



Her er vi underveis, elevene skriver navn og stikkord på vaktholdoppgaver

Slik ser det ut på storskjerm

Slik ser det ut hos eleven

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar