Med iPad i timen

Med iPad i timen
Fokus på læring med aktivitet

fredag 9. november 2012

Igang med iTunes U






Gjennestad vgs har fått iTunes U konto.

Idag har jeg sett flere filmer om hvordan komme igang, og sjekket ut strukturen på iTunes U. Utover at jeg har lastet ned APPn til iTunes U er jeg "blank" her. Jeg har idag laget et kurs på økonomi og administrasjon (start) for vg2 salg, service og sikkerhet.
Hva ønsker jeg med iTunes U i dette faget? Jeg ønsker å samle tilleggsmateriell i faget på en oversiktlig måte for elevene. I økonomi vil det si at jeg knytter løsningsforslag jeg har lagret på video og e-bøker jeg har laget i iBooks author, og oppgaver.

Jeg opplever iTunes U som forholdsvis enkel å komme igang med. Det første jeg gjorde var å registrere meg, deretter opprette et kurs. I dette kurset valgte jeg temaer, også har jeg laget innlegg på tema med oppgave(løsninger).

Vi benytter Fagbokforlagets bøker. I økonomi løses oppgaver på iPad i regnearket numbers. Tidligere har jeg laget løsningsforslag med å filme skjerm. Jeg har tidligere publisert disse i Vimeo, og jeg har derfor nå laget lenke til disse løsningsforslagene. Det er også mulig å laste opp videoer i iTunes U. Sånn umiddelbart liker jeg den enkle strukturen på iTunes U. Det blir spennende å finne ut mer, og det blir spennende å se hvordan elevene opplever dette.

Noen som har erfaring med iTunes U? Tips?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar