Med iPad i timen

Med iPad i timen
Fokus på læring med variasjon og aktivitet

torsdag 3. november 2011

I den store APPverden

Livet med iPad er spennende og innovativt! Det er gøy å ta ibruk et verktøy som er i starten av noe. Det skjer så mye. Hører stadig om en spennende APP, men ofte passerer appen uten at jeg får prøvd den ut!  I går hadde jeg kollegaer som deltok på Apple iPad event for videregående skoler. Disse kom på skolen idag med flere nye muligheter som vi kan ta bruk. Her er det snakk om wiki, lage bøker og masse mer. Mye spennende på vent!

Jeg leste om vimeo.com på iPad for skolen (facebook) igår. Her har jeg skaffet meg konto, og vil benytte denne til å laste opp videoer. Ikke brukt den i klassen ennå, blir spennende å teste ut! Kollega John Arne Imenes er god på å oppdatere sin blogg http://ipadgjennestad.blogspot.com/ med mange gode tips.

iCloud ble ikke helt som jeg hadde forventet (jeg tenkte det ble mer som dropbox). Jeg har ikke helt bestemt meg på hvordan lagre fra iPaden, filbehandling er fortsatt rotete og uoversiktlig. Jeg benytter dropbox, google docs og iCloud til sikkerhetskopi. I tillegg har jeg konto på net.box, men ikke tatt denne ibruk. Tips om iFiles virker som et ryddig og samlende system. Tror jeg må teste appen iFiles!

Jeg ser og hører mye om APPverden, og skjønner at jeg må høre/lese om en APP gjerne flere ganger før jeg kommer igang og jobber med den......

NÅ skal jeg igang med iFiles!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar