Med iPad i timen

Med iPad i timen
Fokus på læring med aktivitet

onsdag 28. september 2011

Raskt igang med iMovie

Det første jeg brukte iPaden til i klassen var å komme igang med iMovie. Dette var samme dag som elevene hadde fått iPaden, på slutten av dagen. Alle hadde i forkant av de to siste timene kjøpt appen iMovie, Apples filmredigeringsprogram. Jeg hadde en ca 15 minutters introduksjon hvor jeg viste elevene på storskjerm hvordan vi går frem med å lage film av bilder. Elevene prøvde samtidig å lage film med 3 bilder de tok før jeg startet. Jeg viste elvene hvordan vi kunne lage film av bilder, legge til titler og tekst, mulighet for bruk av mal med eller uten musikk, og til slutt ble det lagt lyd på filmen der en måtte ønske det.

Elevene fikk deretter bortimot 1 time til å  gå sammen to og to, og lage en reklamefilm for Gjennestad på 1 min. De kunne bruke hele området på Gjennestad, og de kunne velge enkelte linjer eller hele vgs. Elevene jobbet ivrig med oppgaven, og det ble stor variasjon i hva elevene la vekt på! Da det var 15. min igjen av timen var det oppmøte i klasserommet, og filmvisning.

Elevene hadde laget gode filmer på svært kort tid! Imponert over hvor raskt de kom igang! Det endte med at vi måtte se mange av filmene - og det ble 5 min. "overtid" denne første fredagen på skolen. For å se selvprodusert reklamefilm!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar