Med iPad i timen

Med iPad i timen
Fokus på læring med aktivitet

onsdag 28. september 2011

Noen utfordringer med mail!

Vi har gitt alle elever gjennestadelev.no mail. Vi benytter gmail. Alle elever bruker epostleseren som hører til iPaden - og de er flinke til å følge med på mail. (Tidligere fikk jeg sjelden respons på mail, nå er elevene aktive. Noe med at det er lett tilgjengelig å å følge med mail på iPaden.)

Enkelte elever har klaget på at mail blir borte. Det viser seg at dette har med innstilling av mail å gjøre under innstillinger. Endrer du innstilling har dette ikke tilbakevirkende kraft.

Løsningen for å finne "forsvunnet" mail er å gå inn i nettleser (vi benytter safari) og gå inn på gmail (kan gå inn via www.google.com og velge epost, på hvilken som helst maskin som har internett). Der finner elevene mailen sin!

Jeg har utrolig mye kommunikasjon med elever på mail! Hittil har elevene fått særdeles lite papir utdelt av meg - det meste sendes til elevene via mail.


4 kommentarer:

  1. Tror det finnes en annen og bedre løsning på dette - det er en innstilling i "Mail- innstillingene" som løser dette. Lager en egen artikkel om dette i "iPad på Gjennestad"- bloggen.

    SvarSlett
  2. Herlig når ting lar seg løse!Sjekket akkurat iPad på Gjennestad- bloggen. Under innstillinger, mail, synkroniser mail trodde jeg ikke vi kunne gå lengre tilbake enn 1 måned, og ønsket vi lengre tilbake nyttet ikke det. Jeg hadde innstillingen 1 måned, var usikker på valget "ingen begrensning". Nå har jeg valgt "ingen begrensning"! Takk, John Arne!

    SvarSlett
  3. Gøy å se at reponsen fra elevene har tatt seg betraktelig opp, og at de er aktive. Det er utrolig mye mer som er mulig når kommunikasjonen er effektiv!

    SvarSlett
  4. Hittil er det vel nettopp aktivitet og at fler elever melder seg "på" i timen som jeg opplever som den største "plussen" så langt med iPad i timen!

    SvarSlett